Monday, January 31, 2011

keinginan untuk berubah :)

actually post neyh dah lame taip tpy x di publish2 !
:)

 keinginan aku untuk berubah amat kuat dalam diri ini  tetapi terlampau banyak kesalahan yang aku lakukan, pada ibu bapa , keluarga , sahabat dan insan yang mengenal diri aku ini sejak aku hidup di dunia ini ..
berubah adalah hanya  kerana Allah, tetapi aku tahu aku masih tidak mampu menjadi islam yang mukmin,muslimah yang benar2 sejati  yang sentiasa mentaati perintahNya ... iman kita turun naik ibarat roda ...
mungkin pada masa kini aku belum berubah sepenuhnya , tapi insya-Allah , aku akan melakukan perubahan sedikit demi sedikit 
banyak yang perlu aku perbetulkan dari segi , pakaian , tutur kata ,  dan juga perbuatan 
Allah , jika di kenang dosaku bagaikan pepasr di pantai  , sedangkan Allah hidupkan kita sesuci kain putih yang tiada kotorannya malah kita pulangkan dengan sehitam-hitam kain  yang gelapp . Allah malunya saya
bila saya lihat rakan-rakan saya yang tnggi ilmu agamanya , cara pemakaiannya yang sempurana ! 
cemburunya hati ini >,<
insya-Allah satu hari nanti saya akan menjadi seperti muslimah yang benar2 sejati :) 
mohon doa ya semoga saya dapat berubah walaupun mengambil masa yang lama dan perubahan yang sedikit dahulu  lama2 jadi bukit :) 

 
 

2 comments: