Friday, April 8, 2011

sungguh saya tidak tahu program itu telah dilaksanakan .,
dah tiga kali rupanya program itu diadakan
ampun - ampun sebab saya x hadir  program tu ,
serius saya rasa terkilan kerana saya yang mecadangkan sedikit untuk program itu ,
tadi saya mengikuti program itu , sungguh bertuah rasanya kerana dapat ikuti program itu ,
sungguh seghius tak tipu !
masuk je dalam program itu, entah kenapa rasa pilu sahaja dan dgn tiba-tiba air mata mengalir (itu baru muqaddimah)
selepas itu , kami di ajak keluar untuk melakukan satu aktiviti dimana sebagai contohnya untuk memberitahu betapa manisnya iman itu teman :)
kemudian kami ditunjukkan video tentang gambaran hari kiamat,
Allah :/
dalam keaadaan tengok video itu meremang bulu roma dan rasa takut sehingga mengalirkan air mata ~
kemudian kami membuat lagi aktiviti untuk muhasabah diri ,  sambil menutup mata air mata mengalir lagi ,
dan saya diminta ke depan untuk berhujah sedikit ! (sebelum berhujah tu dan menangis naik pentas tu cover la gaya x nangis , last2 baru bukak mulut air mata mengalir lagi )
dah la saya paling tua dalam program tu pas tu sorang pulok tu
ampun adik-adik akak bukannya menangis kt dpan pentas tu sebab saja-saja ye dan akak dapat lihat apabila akak berhujah ketika itu adik pun mengalirkan air mata kan apatah lagi akak kan ?
tapi x pe dik air mata yang kita keluarkan itu sungguh baik daripada kite menangis kerana ditinggalkan pakwe :)

Alhamdulillah saya tenang selepas itu , dalam keaadana tenang dibahagikan kepada kumpulan pulakk
lagi la bila dalam kumpulan kite kene luahkan ape yang terbuku kat hati ni, tapi seghius saya tak luahkan ape yg terbuku dalam hati time dalam kumpulan  kerana ade sebabnya .

p/s : teman sungguh apabila diri ini ditarbiyah sangat baik ! suka  ditarbiyah
       sila bukak link ini juga ilmu ini , sape bukak dia comel teheee

No comments:

Post a Comment