Sunday, August 7, 2011

perginya seorang insan

beberapa hari yang lepas , kami disini dikejutkan tentang jiran kami yang telah dimasukkan ke hospital !
Allah , betapa terkejutnya kami disini kerana insan yang bergelar ayah dan suami itu baru sahaja pulih dari strok yang dialami , dan mula menunjukkan kesan-kesan positif untuk kembali pulih..
kami disini hanya mampu melotarkan bom iaItu doa supaya insan itu kembali pulih ..

semalam pada pukul 11.45 malam  mcm tu kami disini dikejutkan dgn berita yang amat menyedihkan apabila insan itu telah kembali kepada Allah .. Setiap yang  bernyawa itu pasti akan menemui mati ..
Firman Allah 

dan maksudnya :



selepas sahaja mendengar berita itu kami jiran-jiran disini pergi ke rumah insan tersebut untuk memberitahu berita yang amat menyedihkan ini kepada anak-anak insan tersebut ,
sebak hati ini melihat reaksi muka anak-anak insan tersebut kerana tidak dapat bersama semasa ayahnya menghembuskan nafas terakhir dan saya juga hanya mampu menitiskan air mata sewaktu menenangkan anaknya yang sulung dan seorang sahaja perempuan, anaknya yang bongsu seperti tidak tahu apa-apa , ketika itu anaknya demam !

Allah, beratnya ujiian diorang kan. semoga keluarga dia terus tabah dalam menghadapi ujian Allah itu , 
semoga 'akak' kuat ! dan juga syazwan anak kedua itu terus kuat untuk menempuh dugaan ini kerana Trial PMR lagi dua minggu ,, 


kejadian ini membuat saya dpt merasakan bagaimana HILANGNYA SEORANG  INSAN YANG BERNAMA AYAHH ! 


semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang BERIMAN ! ameee ya Rabb 


May Allah give them HELPS , ANSWER , SOLUTION and WAYS of being PATIENT !

No comments:

Post a Comment